بر پایه این گزارش حجت اله صیدی مدیرعامل بانک صادرات ایران، با برشمردن ظرفیتهای متنوع بانک ١٥٠٠ هزار میلیارد ریالی در جمع مقامات اقتصادی، مدیران و کارکنان بانک تاکید کرد: با بهره گیری حداکثری از این ظرفیتها میتوان در سودآوری، حماسه خلق کرد و بر اقتصاد کشور تاثیرات مثبت بیشتری بر جای نهاد.
صیدی از زحمات انجام شده در دوران مدیران عامل پیشین قدردانی و افزود: مهم این است که در این چند روزه (دوران مدیریت جدید)، کاری انجام داد و این امانت (بانک صادرات ایران) را بهتر از روزی که تحویل گرفته ایم، تحویل دیگری دهیم . همچنین ماموریت موفقیت آمیزی داشته باشیم اگرچه این ماموریت در شرایط پیچیده اقتصادی کنونی، ماموریت دشواری است.
عبور ظفرمندانه از چالشها
غلام سوری رییس هیأت مدیره بانک صادرات ایران نیز، با اشاره به تلاشهای صورت گرفته توسط مدیران عامل گذشته بانک صادرات، هنر مدیریت در این بانک را استفاده از ظرفیتهای منحصر به فرد آن دانست که مدیران تا کنون با استفاده از این ظرفیتها، هم افزایی ایجاد کرده و بانک صادرات ایران را ظفرمندانه از چالشها عبور داده و اقتدار ویژه ای برای بانک صادرات ایران به وجود آورده اند.
داشتن برنامه و خصوصیات خوب
حمید تهرانفر، قائم مقام بانک صادرات نیز با قدردانی از زحمات مدیرعامل گذشته درخصوص انتصاب مدیر عامل جدید بانک صادرات گفت: نمره بیست به عنوان بیستمین مدیرعامل بانک صادرات ایران به دلیل داشتن تمامی خصوصیات خوب و با برنامه، به ایشان تعلق میگیرد.
دو سال سرنوشت ساز
مجتبی لشکر بلوکی عضو هیأت مدیره بانک صادرات نیز با بیان دو ویژگی مهم مدیر عامل جدید به عنوان انسانی حرفه ای و با برنامه،افزود: دو سال آینده سالهای سرنوشت ساز بانک صادرات ایران است و همه باید ایشان را در اتخاذ تصمیمات سخت و بزرگ حمایت کنند. همچنین بانک صادرات ایران گنجینه ملی بوده که در کشور خلق ثروت میکند و رفاه آفرین است.
انجام تکالیف دولتی در تقبل و ساماندهی مشکلات
همچنین سیاوش زراعتی مدیر عامل سابق بانک صادرات ایران با ارائه برخی آمارها از عملکرد بانک طی مدیریت خود، به اقدامات انجام شده برای بازگشایی و رفع گرههای ناشی از تحریمهای بین المللی، شفاف سازی مطالبات بانک از دولت، تدوین نقشه راه ٤ ساله، جوان گرایی در مدیریت، تلاش برای چابک سازی ساختار سازمانی، ساماندهی شرکتهای خارجی بانک، اجرای تکالیف اقتصاد مقاومتی، انجام تکالیف دولتی در تقبل و ساماندهی مشکلات پدیده شاندیز، میزان، ثامن و غیره اشاره کرد.
شفاف سازی یکی از اتفاقات مهم
این گزارش میافزاید که عبدالرحمن ندیمی بوشهری معاون بانک، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز با بیان اینکه مدیران باید همواره خود را برای ارائه عملکرد پایان دوره مدیریت خود آماده کنند اظهار داشت : بانک صادرات ایران یکی از بانکهای مهم و بزرگ کشور است.البته این بانک در قبل از انقلاب حساب پس انداز درگردش برای مشتریان خود ایجاد کرد که در سراسر کشور در اختیار مردم قرار داد و بسیار قابل توجه و مورد استقبال قرار گرفت.همچنین بعد از انقلاب نیز تلاشهای زیادی از سوی مدیران عامل انجام شده تا بانک به شرایط رونق خود برسد.
ندیمی بوشهری شفاف سازی را یکی از اتفاقات مهم طی سالهای اخیردر بانک صادرات عنوان کرد و افزود: با انجام چند کار تکمیلی این بانک دوباره میتواند در ریل واقعی خودش قرار بگیرد.البته باید تلاش شود تا شاخصهای بانک در تراز شاخصهای مطلوب تری قرار گیرد. وی فعال کردن شعب و سوئیفت و همچنین استفاده بهتر از ظرفیتهای بزرگ بانک صادرات ایران در خارج از کشور را مساله مهمی دانست .
آغاز برنامههای کوتاه مدت و بازدیدهای سرزده
این مسایل در حالی مطرح است که مدیرعامل بانک صادرات ایران با حضور سرزده در یکی از شعب این بانک، برنامههای کوتاه مدت خود مبنی بر تقویت منابع ارزان قیمت، توقف زیان دهی برخی شعب، دریافت مطالبات،تقویت روحیه همکاری و کنترل دقیق تر منابع و مصارف برای رسیدن بانک به اهداف تعیین شده را کلید زد و از نزدیک با شرایط کاری برخی مشتریان آشنا شد.
حجت اله صیدی در این بازدید با بررسی کیفیت منابع و مصارف و تحلیل شرایط جانمایی شعبه مذکور دستورات لازم برای تقویت منابع و افزایش کارایی آن را صادر کرد.
بنا بر این گزارش، عملیاتی کردن برنامههای اعلام شده مدیر عامل بانک صادرات ایران در ٣ بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، برای ارتقای جایگاه بانک به شدت مورد توجه است. البته با توجه به تخصص و تجربههای مالی مدیرعامل بانک صادرات در ارزیابی،بررسی منابع، مصارف شعب و برنامه ریزیهای دقیق برای تقویت صورتهای مالی بانک در کوتاه مدت، بازدیدهای دوره ای از شعب با نگرش واکاوی روند بهبود وضعیت آنها در دستور کار خواهد بود. همچنین در عین حال لزوم هم افزایی نیروی انسانی شعب و میزان دقیق تغییرات قابل انتظار در صورتهای مالی به طور ویژه برای هر شعبه در تحقق اهداف مذکور، مورد تاکید قرار گرفته است.
این گزارش میافزاید: حسب برنامههای مورد تاکید و اعلام شده، بازدیدهای سرزده از شعب تا تحقق اهداف مورد نظر، با جدیت دنبال میشود. براین اساس، تعامل بهتر با مشتریان به عنوان سرمایههای اصلی بانک مورد عنایت مدیرعامل بانک صادرات ایران است تا جایی که وی در جریان این بازدید طی مذاکره حضوری با آنها و برقراری تعاملات دوسویه برای بهبود روند کاری بانک در جریان مشکلات و در عین حال پیشنهادات مطرح شده از سوی آنها قرار گرفت.
- شماره ۲۳۷ هفته نامه بورس - صفحه ۱۰
نظر شما